Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.04.2020 10:27 - Молитва
Автор: palada Категория: Хоби   
Прочетен: 1713 Коментари: 5 Гласове:
20

Последна промяна: 02.04.2020 10:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


Благодаря на блогъра    trakietsadobri, който побликува тази забравена молитва на дядо Вазов:


    Дядо господи, прости ме,
    моля ти се от душа,
    с ум и разум надари ме,
    да не мога да греша!

    Запази ми ти сърцето
    от зли мисли и неща,
    всичко видиш от небето:
    зло до мен недей праща!

    Дай на мама, дай на тате
    здравье, сила и живот,
    мир, любов на всички братя
    и добро на наш народ!


                     Иван Вазов



Гласувай:
20


Вълнообразно


Предишен постинг

1. trakietsadobri - Важното е невидимо за очите, но е и незабравимо. :)
07.04.2020 13:11
Иван Вазов не може да бъде забравен.

Като дете, дори до към 21-та си година, "мислех", че Вазов е твърде вехт и скучен автор. С годините много-много бавно започнах да го преоткривам. Днес "знам", че именно личности като Вазов, Нютон, Моцарт, Екзюпери... ни закрилят, за да станем и бъдем човечество.
цитирай
2. palada - Привет trakietsadobri!
07.04.2020 22:54
Много богат народ сме, имаме си Иван Вазов! Много ми се иска както стихотворението "Аз съм българче" се изучава в училище, така и тази "Молитва" да се учи наизуст от всички деца!
цитирай
3. trakietsadobri - Татяна, аз знам тази молитва не от училище, а от баба.
08.04.2020 12:06
Когато бях дете, шест-седем годишен, ставах сутрин рано, за да помагам на баба да пали печката в кухнята, да тупаме завивките и чергите, и да правим закуска. Докато се случваха тези важни утрини задачи баба ми разказваше семейни и фолклорни приказки. Казвала ми е това стихотворение поне стотина пъти. Въпреки това, аз го бях „забравил“, но преди десетина години случайно видях първите думи и мигом си го спомних.
цитирай
4. palada - Благодаря Добри,
08.04.2020 18:19
надявам се и двамата да сме успели поне малко за да възкръсне това толкова стойностно произведение. Надявам се да има и други, които да поемат щафетата и да го разпостраняват!
цитирай
5. lexparsy -    И аз с удоволствие си припомних ...
10.04.2021 16:01
   И аз с удоволствие си припомних тази молитва на Вазов. Даже с малко носталгия.
Защото дъщеря ми от малка я бях научил да я казва, когато всички седнем край масата. Вече е на 19 и съм сигурен че я помни :-)
   И си спомних че един от първите ми постинги в този блог се казва 'Знаем ли поне една молитва? (09.07.2017), където съм цитирал и тази на Вазов.
   Не искам да обвинявам младежите, като някое дърто старче, но аз рязко разграничавам два вида. Едни много будни и духовни, и други невероятни гаменчета, които освен възпитание нямат и речник, нито да разговарят, нито да разберат, ако им говориш с много непознати за телевизора думи... Ами защото не четат книги, а се учат от него и от изопаченото знание училище... Че и от чалгата, която бащите и майките им избраха да ни управляват все още... :-(((
   Лекс

:-) току-що питах дъщеря ми и тя каза "Помня я цялата да!" :-))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: palada
Категория: Хоби
Прочетен: 225635
Постинги: 99
Коментари: 118
Гласове: 3818
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031